Aku Bukan Superman

Tuesday, March 22, 2011

Assalamualaikum...
Hiyarghhhh!fuh!sedap menggeliat...
Hah!nak tulis pe pagi nie....
Yea2!
Taw dah! Aku nak tulis tentang aku...
Ramai yang anggap aku orang yang tak serius. Sebab aku suke gelak!Ya!hahaha!
Tapi...ketahuilah sesuatu. Selalunya apa yang aku cakap akan berkait dengan kehidupan.
Sebab?Aku suka melihat hidup dari sudut pandang yang lain.
Contohnya:

1. MARAH
    -Aku bukan jenis yang suke nak maki2 orang atau membentak sambil membaling barang2 yang ada di  sekeliling. Aku lebih suka mendiamkan diri atau senyum. Kalau aku membalas pun, mesti dengan cara yang lembut atau aku buat lawak.
2.  BERCAKAP
     -Aku selalu berfikir dahulu sebelum berkata-kata. Jadi, mungkin aku lambat sikit(beberapa milisaat) untuk berkata-kata. Tetapi, aku manusia. Kadangkala akan terlepas cakap jugak.
3.  MENIPU  
     -Aku tak suke menipu. Sebab aku pegang prinsip “what you give, you get back”. Jadi, aku tak menipu untuk tidak ditipu.
4. PENGALAMAN
      -Banyak benda yang aku cakap berdasarkan pengalaman. Ayah aku, seorang peniaga di tepi jalan. Jadi, bila aku pergi membantunya, aku dapat kenal dengan ramai orang. Aku dengar macam2 cerita orang lain. Tetapi, masih ada orang yang wat muka bila aku bercakap berdasarkan pengalaman. Maybe die ingat aku menipu. Tidak mengapa. Macam biasa, biarlah dia dengan hidup dia...
Ok. Ini je kot orang patut tahu tentang aku.
AKU CUMA MAHU JADI LAIN DARI YANG LAIN!
WHY MUST WE FOLLOW THE SYSTEM WHEREAS WE CAN CREATE OURS?
ASSALAMUALAIKUM!

3 comments:

  1. Aku pun selalu fikir sebelum bercakap. kadang2 tu aku fikir lama sangat sampaikan aku lansung tak bercakap..

    haha

    ReplyDelete
  2. yg aku tau aku selalu je kena tipu ngn pak li, cett

    ReplyDelete
  3. Rafhanah-haha.erm...pe aku nak ckp ek?(blur)

    Hadi-e2 gurau.bkn sumthng serius.klu bnda yg serius aku xtipu,kn jambu?

    ReplyDelete