Aku Bukan Superman

Wednesday, March 16, 2011

Tuu dia...Nasihat Sudah Mai!


Assalamualaikum...
Yarghh!
Idea sudah mari!hahahaha!(psiko)
Dan tidak seperti lazimnya di mana idea aku datang dari keadaan bersawai...
Kali ini idea aku datang dari seseorang...
Ianya bermula apabila tangan aku gatal menulis komen begini pada satu gambar sahabat : 
"kapel r lame2 sgt...borin nt...lalala~"
Dan lumrahnya aku jarang serius dalam apa yang aku perkatakan atau luahkan (except for this blog)
dan lalala~ itu simbol aku hanya bergurau...
Lalu,aku dibalas dengan statement yang berbunyi begini :
"jgn pcy ckp org2 yg kt cpl lme2 tue boring.tue tndenye die cpl xiklas,
xspnuh ht,n hny nk sronok2 jer bkn nk bw hubgn tue jd hubgn yg HALAL ..klu da hlal 2 kan lbih bmkne .."
Lalu aku tertawa...bunyinya begini : 
HAHA!
Bak kata salah seorang memberku Syukrina(bukan nama sebenar)
Capital CAPS LOCK h.a.h.a
Okey...sambung balik...
Aku bukan manusia yang tidak boleh menerima pendapat atau nasihat orang lain...
TETAPI,
Aku tak suke orang yang menganggap sesuatu yang seharusnya FUNNY,
SERIUS! 
Itu dia!
Untuk pertama kalinya aku menulis entri dalam keadaan yang MARAH! 
Dan sedikit terkilan...
Kerana sepatutnya dia tahu aku ni orang yang bagaimana sebab dia merupakan salah satu kawan rapat aku... 
Tapi,
tak mengapalah...sebab entri aku sebelum ini pun tentang memahami sesama kita...
Jadi,mungkin dia xfaham aku lagi seperti dulu...
Anyway,best of luck my friend!
Harapnya kau akan jadi manusia yang geliga atau mejadi kaunselor yang berjaya...
If God will...Insyallah..
Salam Sayonara dari sahabatmu yang selalu cuba memahami hati kamu yang beku... 
Adios...eh,wassalam... 

2 comments:

  1. dude, macam nama kakak aku tu..haha.tersedak dia.

    ada orang tak dapat beza la antara statement, joke dan sarcasm. dia mana dengar ko punya intonasi. so, dia tak tau ko gurau..

    chill lah bro!

    benda ni kelakar. ketawa jelah..muahahaha(aku tak ketawa pun.aku taip je bunyi ketawa tu)

    ReplyDelete
  2. haha...maybe r kot...
    anyway,ko ni lg klakar dr klon ko 2...
    die wt lwak xbape mnjadik r...ko nasihat sket die...haha!
    ckp kt die,gender unknown.tgk die glak lg x...

    ReplyDelete