Aku Bukan Superman

Friday, April 1, 2011

Lelaki Versus Wanita 2


Assalamualaikum!
Hye...Dear blog...
Setelah lama xjenguk blog aku nie,
Tergerak hati nak bukak.
Lalu,terpandang satu pesanan yang berbunyi,
“update lah!”
Ha,ni aku update lah...haha.
Semalam,wat yang Rm3 kol n msj free 2.(Kelkom)
Lalu.aku kol si dia.Puas ati dapat bercakap dengan yang tersayang.
Aku dan dia mengulang semula saat2
aku dan dia masih belum bercinta,baru2 bercinta dan macam2 lagi...
Setelah lama berbual, baru aku sedar si dia sudah lama membuka peluang pada aku,
Tapi aku yang sengaja wat2 xsedar...hehe.
Bahagianye rase.haha!
Ok. Cukup tentang aku.
Nak cerita sikit ni.(ayat skema)
Nak tanya sang wanita...
Apa pandangan anda jika seorang lelaki yang dah berpunya a.k.a ber”couple”
Rapat dengan wanita laen?
Setakat ini, gelaran yang biasanya sudah pasti lelaki itu dapat ialah
PLAYBOY
MAIN KAYU TIGA
CURANG
Tapi, kenapa ye?
Adakah istilah “couple”itu melarang seseorang daripada dia berkawan.
Keadaan ini jarang berlaku kepada wanita kerana lelaki akan berlagak cool atau macho 
dan tidak mahu dianggap mengongkong jika 
dia melarang kekasihnya rapat dengan lelaki lain(padahal dalam ati macam nak meletop)...
Jadi, sesiapa yang baca entri ni..
TOLONG BAGI JAWAPAN
Sebab aku nak sangat tahu kenapa...
Erm,ini je lah kot...
OK X CIK RAP RUP?
Hehe.Babai!
WASSALAM...

4 comments:

  1. Hahaha.ok.

    It depends lah. Tengok macam mana individu tu tak kisah lelaki ke, pempuan. Ko sexist ni. Haha.

    Dalam relationship, kena pandai tolerate, trust, and understand. Tapi tipulah kalo tak jealous tengok awek sendiri rapat ngan laki lain kan. Sedangkan aku tengok jared leto pernah kapel ngan paris hilton pun, rasa nak mengamuk.

    Tapi aku rasa, masing2 dah besar, pandai2lah beza pasangan tu rapat tu macam mana dengan yang lain jantina. Macam kawan dengan kawan or kawan dengan ehem2. Kita dapat beza..

    Empathy. Tu yang penting.

    ReplyDelete
  2. wee...yea2...mekasih kerana menjawab...ala,aku xsexist r.huhu.cume pndgan aku sbgai llaki.2 aku tnye pandangan seorang wanita...tenkiu2...

    ReplyDelete
  3. rap tu kuat jeles sje xnk ckp

    ReplyDelete
  4. boundary. we cant expect that people will think like the way we think. i never stop my bf to be friend with anyone. but, should you clearly defined the word of 'friendship'.do remember, put yourself in her shoes too. just like what Raf mentioned. will you be happy if ur gf gives her special attention to other man? honey, bertepuk sebelah tangan xkan mungkin berbunyi. never.

    ReplyDelete