Aku Bukan Superman

Friday, February 11, 2011

Pantang Tok Nenek Aku...

Assalamualaikum! Penah tak dengar ayat "pantang tok nenek aku"? Musti penah kn? selalunya di sebut dalam keadaan marah atau emosi kurang stabil. Hurm, so aku nak citer sket pe aku punye "pantang" plak... 1st sekali, aku tak suke orang yang suke gunekan kaki secara salah. Contohnya, suke tendang orang lain or cuit orang laen gune kaki. Tak ke kurang ajar namenye tu? Yang kedua, aku tak suke orang yang suke tunjal(tolak) kepala orang lain. Pe ko ingat bapak orang tu tak bayar zakat ke ape. Yang ketiga, typical Malaysian. Tak bertimbang rasa atas jalanraya. Suke2 je nak parking kat mane2, tukar lorong atau laluan sesuka hati dan sebagainya. Aku tak faham camne muke diorang boleh tebal cam tapak kasut parking tengah jalan dan terus berlalu begitu sahaja. Mentaliti orang kite tak sama macam orang Jepun or Korea(Jack:2011). Mentaliti kelas ketiga(Park Lee:2011). Bile nak berubah?wallahualam...wassalam...

No comments:

Post a Comment