Aku Bukan Superman

Monday, August 8, 2011

Puasa Ka....?


Assalamualaikum!
Yes...setelah sekian lama tak menaip,aku mengambil keputusan untuk bersenam sedikit(jari sahaja) 
dan menulis di blog ku ini.
Kalau diikutkan,aku xda idea pun nak menulis. 
Tapi,dari takde wat ape2 menunggu waktu berbuka,baik aku tulis blog,kan?
Bercerita tentang puasa,memang ini adalah satu bulan yang mulia.
Maka,ramailah manusia yang berebut nak mencari pahala di bulan ini.
Aku pun ape kurangnye...So,banyakla status2 di Fb yang berkisarkan keagamaan di'update'kan.
Ini bagus...tapi,yang aku pelik,knape mase bulan Ramadan je datang keinsafan diri.
Tapi,bile abes je Ramadan,sume lupe balik..betul x?
Kadang2,ade plak yang solat Maghrib x,tp pg solat Terawih.
Camne tu?
Nak kata aku ni bagus,xla...aku pun skong kuar status2 camtu kt Fb.
Skurang2nye,saling mengingat antara kita.
Tapi,aku nak mengingatkan balik pada semua yang baca blog aku ni....
Jangan amalan begitu tamat bile Syawal menjelma...
Teruskan je kalau dah mula...
Dan marilah kite bersama memperbaiki diri semasa bulan yang paling berkat ini
Aku pun berusaha memperbaiki amalan aku semasa Ramadan ini..
Dan berharap ia dapat berterusan sampai bila2..
Renung2kan,dan selamat beramal...!!!

No comments:

Post a Comment